دشت لعلی، زهرا. علیقلی، منصوره. نوربخش، سید کامران. 1399. ارائه الگوی کاربردی گردشگری هوشمند در مناطق شهری، مطالعه موردی: شهر اصفهان. فصلنامه گردشگری شهری. دوره 7. شماره 2: 141-121.https://journals.ut.ac.ir/article_78119.html
بخشم، میلاد. حسینپور، مهدی. آینه، معصومه. 1402. ارائه الگوی راهکارهای ماندگاری گردشگری با رویکرد کاربردهای فناورانه اینترنت اشیا در شهر کرمانشاه. دوماهنامه بررسیهای بازرگانی. سال 21. شماره 121: 37-54. https://barresybazargani.itsr.ir/article_701488.html
تردست، ز. بیکی، پ. 1397. ارزیابی کیفیت اجزای مقصد گردشگری شهری از جنبه مدیریت مقصد (مطالعه موردی: آرامگاه فردوسی، شهر توس). مجله گردشگری شهری. 5 (1): 68-53. https://jut.ut.ac.ir/article_65852.html
رسال ور، ناصر. پناهی، علی. ولیزاده، رضا. 1400. ارزیابی پیشرانهای تأثیرگذار بر تحقق مدیریت سیستمی گردشگری با تأکید بر حکمروایی خوب، مطالعه موردی: کلان شهر تبریز. مجله گردشگری شهری. 8 (3): 33-18. http://ensani.ir/fa/article/480922
رضایی سرخایی، سایبانی، حمیدرضا. سوادی، مهدی. 1401. تدوین مدل مدیریت مقصد گردشگری با تأکید بر ورزشهای ساحلی مطالعه موردی: شهرهاس ساحلی هرمزگان. مجله گردشگری شهری. دوره 9. شماره 1.https://jut.ut.ac.ir/article_87224.html
سلجوقی، سینا.، تبریزی، نازنین.، و رمضانزاده لسبوئی، مهدی.1401. آسیبشناسی مدیریت مقصد گردشگری در مناطق بیابانی (نمونه موردی: شهرستان بافت). مطالعات جغرافیایی مناطق خشک. 14 (54): 96-67. https://jargs.hsu.ac.ir/article_171572.html
عباسی سورکی، فاطمه. شیخی، احمدرضا. م نوری زمانآبادی، هدایت اله. 1401. شناسایی و تحلیل موانع گذار از ساختارهای سنتی به بستر هوشمند در مقاصد گردشگری روستایی بخش بن رود شهرستان اصفهان. مطالعات توسعه پایدار شهری و منطقهای. دوره 3. شماره 7: 67-44. https://ensani.ir/fa/article/506179
غفوریان، مهسا. 1402. راهبردهای تحقق گردشگری هوشمند در شهر مشهد با رویکرد سناریونویسی. فصلنامه آیندهپژوهی شهری. دوره 3. شماره 1: 29-1. https://uf.zahedan.iau.ir/article_701983.html
قاسمنژاد، زینب. مجیدی قهرودی، نسیم. جلیلوند، محمدرضا. 1400. بررسی چالشهای توسعه گردشگری دیجیتال مطالعه موردی: شهر تهران. فصلنامه گردشگری شهری. دوره 8. شماره 3: 90-79.https://jut.ut.ac.ir/article_84127.html
کروبی، مهدی. ضیائی، محمود. محمودزاده، سید مجتبی. پویانزاده، نسترن. 1401. الگوی مدیریت ازدحام گردشگران در مقصدهای ساحلی مازندران مبتنی بر گردشگری هوشمند. مجله جغرافیا و توسعه ناحیهای. سال 20. شماره 4. شماره پیاپی 41.
https://jgrd.um.ac.ir/article_43428.html
Almobaideen, W., Krayshan, R., Allan, M., & Saadeh, M. (2017). “Internet of Things: Geographical Routing based on healthcare centers vicinity for mobile smart tourism destination”. Technological Forecasting and Social Change, 123, 342–350.
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0040162517305292
Buhalis, D. & Foerste, M. (2015) SoCo Mo marketing for travel and tourism: empowering cocreation of value, Journal of Destination Marketing and Management, Vol.4, No.3, pp.151–161.https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2212571X15000207
Buhalis, Dimitrios. & Law, Rob. (2008) Progress in information technology and tourism management: 20 years on and 10 years after the Internet-The state of Tourism research, Tourism management, Vol.29, No.4, pp.609-623.
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0261517708000162
Bulchand-Gidumal, J, (2022), Post-COVID-19 recovery of island tourism using a smart tourism destination framework, Journal of Destination Marketing & Management, Volume 23, March 2022, 100689.https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2212571X22000014
Buonincontri, P., & Micera, R. (2016). “The experience co-creation in smart tourism destinations: a multiple case analysis of European destinations”. Information Technology of Tourism, 16(3), 285–315.https://link.springer.com/article/10.1007/s40558-016-0060-5
Del Vecchio, P., Mele, G., Ndou, V., & Secundo, G. (2018). “Creating value from Social Big Data: Implications for Smart”. Information Processing and Management, 54(5), 847–860.https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0306457316307270
Gretzel, U. & Fesenmaier, D. R. & O’Leary, J. T. (2006). The transformation of consumer behavior. In Buhalis, D. and Costa C (Eds), Tourism Business Frontier, Oxford, UK: Elsevier. https://www.researchgate.net/publication/235356000_The_transformation_of_consumer_behaviour
Gretzel, Ulrike. 2021. The Smart DMO: A new step in the digital transformation of destination management organizations. European Journal of Tourism Research 30:3002.10.54055/ejtr.v30i.2589
Jackman, M. & Lorde, T. & Naitram, S. & Greenaway, T. (2020) .Distance matters: the impact of physical and relative distance on pleasure tourists' length of stay in Barbados, Annals of Tourism Research, No.80, pp.102794. https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0160738319301513
Lamsfus, Carlos. & Martin, David. & Alzua-Sorzabal, Aurkene. & Torres-Manzanera, Emilio. (2015). Smart tourism destinations: An extended conception of smart cities focusing on human mobility, Springer International Publishing, Germany.https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-14343-9_27
Lozano-Oyola, M. & Javier Blancas, F. & González, M. & Caballero, R. (2019). Sustainable tourism tags to reward destination management, Journal of Environmental Management, Vol. 250, No. 3, pp. 1-11.https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/31472380/
Marchiori, E., & Cantori, L. (2015). “The role of prior experience in the perception of a tourism destination in user-generated content”. Journal of Destination Marketing and Management, 4(3), 194-201. https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2212571X15000323
Morgan, M. O., Okon, E. E., Emu, W. H., Olubomi, O. I. E., & Edodi, H. U. (2021). TOURISM MANAGEMENT: A PANACEA FOR SUSTAINABILITY OF HOSPITALITY INDUSTRY. Geo Journal of Tourism and Geosites, 37(3), 783-791. http://dx.doi.org/10.30892/gtg.37307-709.
Perles Ribes, J. F., & Ivars-Baidal, J. (2018). Smart sustainability: A new perspective in the sustainable tourism debate. Investigaciones Regionales – Journal of Regional Research, 42, 151–170, 2018.
http://hdl.handle.net/10017/37189
Romagosa, F. (2020). The COVID-19 crisis: Opportunities for sustainable and proximity tourism. Tourism Geographies, 22(3), 690–694.https://doi.org/10.1080/14616688.2020.1763447.
Roxas, F. M. Y., Rivera, J. P. R., & Gutierrez, E. L. M. (2020). Framework for creating sustainable tourism using systems thinking. Current Issues in Tourism, 23(3), 280–296.https://doi.org/10.1080/13683500.2018.1534805.
Tribe, J., & Mkono, M. (2017). “Not such smart tourism? The concept of e-lienation”. Annals of Tourism Research, 66, 105–115.https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S016073831730097X
Tussyadiah, I. (2020). A review of research into automation in tourism: Launching the Annals of Tourism Research Curated Collection on artificial intelligence and robotics in tourism. Annals of Tourism Research, 81, 102883.https://doi.org/10.1016/j.annals.2020.102883.
Wang, D. & Li, R. & Li, Y. (2013). China’s smart tourism destination initiative: A taste of the service-dominant logic, Journal of Destination Marketing &Management, Vol.2, pp.59–61.https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2212571X13000231
Wang, X., Li, X. R., Zhen, F., & Zhang, J. (2016). “How smart is your tourist attraction? Measuring tourist preferences of smart tourism attractions via a FCEM-AHP and IPA approach”. Tourism Management, 54, 309-320.https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0261517715300571
Xiang, Z. & Fesenmaier, D. R. (2017). Big Data Analytics, Tourism Design and Smart Tourism. In Z. Xiang & D. R. Fesenmaier (Eds.) , Analytics in Smart Tourism Design, Switzerland: Springer.
https://www.researchgate.net/publication/309092880_Big_Data_Analytics_Tourism_Design_and_Smart_Tourism
Zhang, L. & Li, N. & Liu, M. (2012). The concept and theoretical system of smart tourism, Tourism Tribune, Vol.27, No.5, pp.66-73.
Zhu, W., Zhang, L., & Li, N. (2014). Challenges, function changing of government and enterprises in Chinese smart tourism.m. In Xiang, Z. & Tussyadiah, I. (Eds.). Short paper proceedings of the ENTER 2014 Conference on Information and Communication Technologies in TourismRetrieved from http://ertr.tamu.edu/enter-2014-volume-4- research-note.