چشمانداز
نشریه پژوهش های بازاریابی گردشگری و میهمان نوازی، مقالاتی را با چشمانداز بنیادی، کاربردی و توصیفی-تحلیلی منتشر میکند. حوزه موضوعی مجله بازاریابی با محوریت ارکان و عناصر گردشگری و میهمان نوازی است. بروندادهای نشریه حاضر، در قالب مقالات مستخرج از مطالعات نظری و میدانی، در تدوین برنامهها و سیاستهای مرتبط با توسعه و پیشرفت صنعت گردشگری کشور موثر است و در تحقق رسالت دانشگاه در حوزه انتقال، انتشار و کاربست دانش در حل مسائل و مشکلات صنعت گردشگری کشور، راهگشا خواهد بود.
اهداف
هدف اصلی از انتشار نشریه پژوهش های بازاریابی گردشگری و میهمان نوازی، در واقع پاسخی است به این دغدغه، که ارائه و بررسی مسائل، مشکلات، پرسش ها و چالش های مهم نظری و علمی مطرح در عرصه بازاریابی گردشگری در جهان پویا و در تحول پرشتاب امروزی، و فعالیّت و تأمل پژوهشگرانه به منظور پاسخ یابی برای آنها، در چهارچوب کارویژۀ یک نشریۀ تخصصی، علمی و پژوهشی انسجام و برونداد یابد. امیدواریم با جلب توجه پژوهشگران به موضوعات روز، تاثیرگذاری نشریه را در سطوح مختلف ارتقاء بخشیم. از این رو، اهداف نشریه با رویکرد "ارتقای وضع موجود و رسیدن/ماندن در وضع مطلوب" در حوزه ی بازاریابی گردشگری و میهمان نوازی عبارتند از:
موضوعات پیشنهادی
با توجه به تحولات نظری و کاربردی قابل ملاحظه در عرصه گردشگری، اهمیت فزاینده صنعت گردشگری و میهمان نوازی برای اقتصاد ایران و گسترش پژوهش های بازاریابی گردشگری و میهمان نوازی در چارچوب پایان نامه های کارشناسی ارشد و رساله های دکتری به نویسندگان و محققان محترم توصیه می شود مقالات ارزشمند خود را در موضوعات زیر تهیه و ارسال نمایند:
رویکرد |
حوزه |
موضوع |
بازاریابی گردشگری |
مدیریت تقاضا |
|
مدیریت عرضه |
|
|
خدمات و گونه ها |
|
|
سایر |
|
|
بازاریابی میهمان نوازی |
|
*** نشریه ی پژوهش های بازاریابی گردشگری و میهمان نوازی به چاپ مقالاتی که فراتر از محدوده ی رشته علمی گردشگری بوده و میان رشته ای باشند نیز تمایل ویژه دارد.