با کمال مسرت، باستحضار می رساند، دوفصلنامه پژوهش های بازاریابی گردشگری و میهمان نوازی با شماره شاپا الکترونیکی (5636-3060) طبق رای کمیسیون محترم بررسی نشریات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، از شماره (1) پاییز 1402 موفق به دریافت اعتبار علمی و کسب رتبه (ب) گردید که در پرتال نشریات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قابل مشاهده می باشد.
درباره مجله پژوهش های بازاریابی گردشگری و میهمان نوازی
خلاصۀ استاندارد: THMR
ناشر: دانشگاه مازندران
وضعیت انتشار: الکترونیکی
نوبتهای انتشار: دوفصلنامه
دسترسی: آزاد و دریافت رایگان مقاله ها
زبان مجله: فارسی: (چکیده انگلیسی)
حوزه تخصصی: مدیریت و بازاریابی گردشگری
نوع مجله: علمی
آخرین رتبه در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (در سال 1402): ب
نوع داوری: دو سو ناشناس
زمان داوری: 1 ماه داوری
هزینه داوری و چاپ: دارد
ایمیل نشریه: jthmr@umz.ac.ir
تفاهم نامه همکاری در انتشار نشریه علمی
در راستای اهداف، چشمانداز و سیاستهای نشریه و با هدف استفاده از تواناییهای علمی و توسعه همکاریهای پژوهشی، بین نشریه علمی «دو فصلنامه پژوهش های بازاریابی گردشگری و میهمان نوازی » و انجمن علمی «طبیعت گردی ایران »، تفاهمنامه همکاری منعقد شد.
تبعیت از کمیته اخلاق در انتشار (COPE)
این نشریه با احترام به قوانین اخلاق در نشریات، تابع قوانین کمیته اخلاق در انتشار (COPE) می باشد و از آئین نامه اجرایی قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در آثار علمی پیروی می نماید.
مجله پژوهش های بازاریابی گردشگری و میهمان نوازی به منظور صیانت از حقوق و مالکیت فکری و معنوی پژوهشگران و نویسندگان مقالات علمی و جلوگیری از دریافت تحقیقات تکراری از سامانه سمیم نور استفاده می کند.

نویسندگان محترم میتوانند برای مشابهتیابی از سامانه سمیمنور (کلیک کنید) برای ارسال گزارش مشابهتیابی به مجله استفاده کنند. نویسندگان محترم دقت کنند که حتما باید گزارش PDF مشابهتیابی را که از مستقیما مشابهتیاب دریافت میکنند به مجله ارسال نمایند. دقت نمایید حتما در قسمت نام سند عنوان مقاله درج گردد. سپس نتیجه آن را درصورتی که میزان مشابهت زیر 10درصد باشد در سامانه نشریه بارگذاری نمایند. مقالاتی که فاقد گواهی سمیم نور باشند مورد بررسی قرار نخواهند گرفت.
Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
نشریه «پژوهش های بازاریابی گردشگری و میهمان نوازی» بهطور کامل الزامات انتشار دسترسی آزاد را
طبق لایسنس Attribution 4.0 International (CC BY 4.0) رعایت می کند.

توجه مهم
از داوران محترم نشریه پژوهش های بازاریابی گردشگری و میهمان نوازی تقاضامندیم، ایمیل تشکر داوری مقالات انجام شده ( با موضوع: عنوان و کد مقاله) را به صورت مستقیم به ایمیل reviews@webofscience.com ارسال نمایند.
توجه بسیار مهم ---------- توجه بسیار مهم
پژوهشگران و نویسندگان محترم، دقت نمایند:
- به منظور دسترسی آسان و جهانی به آخرین یافته های پژوهشی، این نشریه به عنوان یک نشریه دسترسی-آزاد پایه گذاری شده است. در سال 1404، نشریه مبلغ دو میلیون ریال بابت جبران بخشی از هزینه داوری دریافت می کند و در صورت پذیرفته شدن مقاله مبلغ چهار میلیون ریال بابت بخشی از هزینههای پردازش مقالات از نویسندگان دریافت میگردد، مابقی هزینهها از سوی دانشگاه مازندران پشتیبانی مالی می شود.
- نویسنده مسئول مقاله، حتماً عضو هیات علمی باشد و فرآیند ارسال مقاله توسط خود ایشان انجام شود. نشریه پژوهش های بازاریابی گردشگری و میهمان نوازی در برابر مقاله های ارسال شده از سوی سایر افراد (فارغ التحصیلان و دانشجویان مقاطع تحصیلی مختلف) موظف به پاسخگویی، بررسی و پیگیری نخواهد بود.
- با توجه به اقدامات آتی نشریه پژوهش های بازاریابی گردشگری و میهمان نوازی برای نمایه شدن در پایگاههای بینالمللی، ثبت و نمایش شناسه رایگان ORCID و ایمیل آکادمیک برای تمامی نویسندگان مقالات (به ویژه نویسنده مسئول) الزامی است. بنابراین، از نویسندگان محترم درخواست میشود قبل از ارسال مقاله به مجله نسبت به دریافت کد شناسه پژوهشگر ORCID اقدام فرمایند (https://orcid.org/signin).
- قبل از ارسال مقاله نسبت به موضوعیت، به روز بودن و تکراری نبودن مقاله اطمینان حاصل نمایند.
- مقالات مبتنی بر تکنیک های SWOT-AHP -TOPSIS- ANP در اولویت بررسی مجله نمی باشد.
- مقالاتی که گروهی باشند، در اولویت بررسی قرار می گیرند.
- با توجه به اینکه روزانه مقالات کیفی زیادی برای نشریه ارسال می گردد و متاسفانه بیشتر نویسندگان در تحلیل خود از نرم افزارهای کیفی و خروجی آن در مقاله خود استفاده نکرده اند. از این رو، از تاریخ 1404/01/01، مقالات با رویکردهای (دلفی، فراترکیب، داده بنیاد، تحلیل مضمون و غیره)، می بایست خروجی های مدل نرم افزاری کیفی در مقاله را درج نمایند، در غیر این صورت، مقاله از فرآیند داوری رد و حذف خواهد شد.
- در تکمیل فرم برخط (آنلاین) مشخصات نویسندگان در سامانه، دقت لازم به عمل آید. بر اساس قوانین، به هیچ عنوان در هیچ مرحله ای، امکان تغییر ترتیب، تعداد، مرتبه علمی و مشخصات نویسندگان و نویسنده مسئول وجود ندارد. "دانشجویان تحصیلات تکمیلی، از پیش، نسبت به آگاهی از قوانین دانشگاه خود اطمینان حاصل نمایند".
- با توجه به فرآیند علمی مدیریت و ارزیابی نشریه، تمامی نویسندگان و داوران محترم، باید از ایمیل دانشگاهی و یا سازمانی معتبر در هنگام ثبتنام و ارسال مقاله استفاده نمایند. در غیر این صورت، نشریه، مقاله را از فرآیند ارزیابی خارج نموده و به نویسندگان عودت می دهد.
- با توجه به حجم بالای مقالات دریافتی و نیز تصمیم هیئت تحریریه محترم نشریه، خواهشمند است از ارسال همزمان چندین مقاله با نویسندگان مشترک به دفتر مجله خودداری بفرمایید. همچنین از یک نویسنده در سال فقط یک مقاله در دست بررسی و در صورت پذیرش چاپ می شود.
- از تمامی نویسندگان محترم خواهشمند است مقالات خود را فقط از طریق سامانه مجله و صفحه شخصی خود ارسال نموده و صرفاً از همین طریق نیز پیگیری نمایند و از تحویل یا ارسال مقاله به ایمیل هر شخص حقیقی یا حقوقی و تماس تلفنی در این زمینه مطلقاً خودداری نمایند؛ زیرا دفتر مجله در مقابل مقالاتی که به جز از طریق سامانه مجله ارسال گردد، مسئولیتی نخواهد داشت.
- نویسندگانی که در نگارش مقاله، تولید تصاویر یا عناصر گرافیکی مقاله یا در جمع آوری و تجزیه و تحلیل دادهها از ابزارهای AI استفاده میکنند، باید در بخش مواد و روشها (یا بخش مشابه) مقاله در باره نحوه استفاده از ابزار AI و ابزار استفاده شده شفاف باشند. نویسندگان به طور کامل مسئول محتوای مقاله خود هستند، حتی قسمتهایی که توسط ابزار هوش مصنوعی تولید شدهاند و بنابراین مسئولیت هرگونه نقض اخلاق انتشاراتی بر عهده آنان است.